Saturday 27 August 2011

SAHABAT ,MAAFKAN AKU

maafkan aku
kalau saja sering lupa
mengucapkan salam kesejahteraan
bila acapkali pertemuan
kerna kemesraan kita
telah melupakan segala galanya

maafkan aku
kalau dalam tanpa sedar
mungkin telah pernah melukaimu
dengan luka yang maha dalam
bila sering terlepas bicara
telah mengores calar didada

maafkan aku
kalau saat diperlukan
mungkin tidak pernah dapat membantu
dengan jengkil kau pun berlalu
bila sering tak punya waktu
telah menghindarkan kau dariku

maafkan aku
kalau selama ini alpa
mungkin saja telah menjurangkan kita
pada setiap kali pertemuan
bila aku masih lagi ingin menyapa
telah kau palingkan setia

aku masih mengharapkan kamu
tetap menjadi sahabatku yang dulu
yang begitu tulus pekerti
bila mengenang mu dengan rindu
aku pun mencari jejak kasihmu
dan kemesraan pun kembali berpadu

No comments:

Post a Comment