Friday 26 August 2011

JENDELA HATI

bila dalam kegalauan yang sarat 
dan hati ku kelabu hitam pekat 
tertutup semua pintu harapan 
dan langkah ku tak lagi maju kedepan 
namun bila saja cahaya itu memberi terang 
engkau pun bertandang dengan senyum senang 
memberi kekuatan rohani dengan iklas hati 
dan huluran budi yang sangat memberi erti
ku angkat darjatmu tinggi melangit 
memberi ingatan dikala fikiran ku sempit 
dalam kekhilafan ku kau menunjukkan lorong 
aku pun tak ingin lagi jauh terpesung 
begitu sukarnya menjadi manusia yang sempurna 
bila sering saja lalai dalam terlena 
jendela hati begitu sukarnya menguak lebar
bila aku sering kehilangan fikir dan sabar 
bimbinglah aku  menuju kejalan yang benar 
moga aku tidak lagi jauh tersasar
bila kasihMu Tuhan tiada sempadan
berikan aku darjat dalam kemuliaan insan





No comments:

Post a Comment