Monday 15 August 2011

KITA , KAU DAN AKU

Aku ,
sudah tidak punyai apa -apa
meneruskan hidup juga tak bermaya
semangat diri pudar satu persatu
dan kesunyian pun bertandang selalu
mengigit sepi nan rawan
bila dunia ku tidak lagi berteman'.

Engkau,
tak pernah lagi berbicara
lalu kita pun hilang suara
tidak sudi lagi bertanya
menegurku juga enggan
dan terbinalah jurang yang dalam
membuat rinduku makin tenggelam.

Kita
sudah tidak mesra lagi
dendam merayap kesendi hati
masih dapatkah ku bertaut
andai pertemuan dapat kuakur
menjejak kasih seorang perindu
dan kau himbau amarahmu.

Kita ;kau dan aku
andai masa mengubah segala
ulangkan kembali  silaturrahim
peradapan itu menjanjikan erti
dan aku ingin kau tahu
telah ku korban segala emosi
biarpun jiwa masih sangsi
aku tetap tak ingin sendiri
mendekap kasih penuh kemesraan
dan damai itu pun begitu indah.

No comments:

Post a Comment