Thursday 8 September 2011

DIBURU BAYANG

Mampus kau
haram jadah sungguh
tak puas puas lagi kau mendera aku 
wahai kekejaman 
aku tak ingin lagi hidup terbelenggu 
menjadi mangsa amarahmu
digigit perit cengkaman cemburu 
sedang aku ini apalah padamu 
tak pernah ada ikatan 
tak perlu kau meninggalkan pesan
membelit aku pada keperitan
begitu sulit dan bercelaru.

Siapalah engkau 
seperti orang yang tak tahu diri 
mengenggam kukuh nista dan ugut 
membenamkan aku kedalam kemelut 
dan dibayangi risau dan trauma 
begitu bodoh dan takut 
tak mampu bersuara 
diterjang maki dan hina 
sedang aku begitu iklas berbakti 
memberi sepenuh pengertian
bila sering kau bercerita
aku pun menjadi pendengar yang setia.

Kini tiada lagi
perasaanku pun seakan mati
tiada lagi belas kasihan
menjadi begitu benci dan bosan
andai keujudanmu memberi kesan
aku pun ingin hilang dalam diri
mebuka akal fikiranku sendiri
membatasi diri dari terbeban
biar bayanganmu tak lagi memburu
dan cemburumu itu tak membawa keliru
kerna kita ini bukannya siapa -siapa
sekadar cuba mengaku saudara
tapi apalah erti semua ini
jika hidup seperti dipanggang api.



No comments:

Post a Comment