Friday 8 March 2013

UNTUK KALI TERAKHIR

Bila mata tertutup atau sedikit terbuka renungku tak lagi berkedip pejamku tak lagi celik itulah pengabdian terakhir berangkat ke Luh Mahfuz usahlah gentayangan menuju puncak awan. Mandikan aku untuk kali terakhir berlangir limau kasturi sintuk perlahan mengelus terbaring kaku kain putih berlapis menyelimuti aku. Di hujung kepala dan disekitar suasana gemakan aku dengan surah Yassin dan merdunya ayat-ayat Al’Quran tanda kasihmu padaku dan meringankan bebananku menyongsong pergi tak lagi kembali. Jangan menangis sayang andai kita terpisah kini aku dijemput pergi meninggalkan engkau dan secebis pesanan engkau yang mithali jadikan anakku insan berbudi andai afdal do’anya biar engkau dan aku tidak pernah menyesal menghuni alam jauh dari sesat dan dendam. SRI MAWAR Kuala Kurau Perak. 1.08 am

No comments:

Post a Comment