Wednesday 2 May 2012

KASIH NAN HILANG


Tak ada lagi langit cerah buat kubernaung
kalau hanya mendung memayungi sepanjang hari
bila sinar mentari seakan turut membenciku 
aku pun termanggu memandang awan kelabu
dalam resah gundah tanpa hati
genta rasa bagaikan mati.

Entah apa gerangan pergantungan nasib
tak pernah diberi ruang
pada resap rasa bahagia sejati
andai kekosongan sentiasa ditangisi
bila hidup sekadar untuk derita
aku pun tak punya jiwa.

Di manakah kasihmu tertumpah
andai tak terteguk walau setitis harap
bila rindu kalian tak pernah kudakap
di saat aku mendambakan pelukan sayang
bila keujudanku tak memberi nyata
lalu kau pinggirkan aku dari cinta.

Andai suratan menentukan azali
bila aku harus kehilangan rasa
bahagia sejati tak kumiliki
kupasrahkan saja seluruh jasad
buat Tuhan yang punya kudrat
dalam suratan atau kebetulan
hanya dia yang menentukan.

Che Fauziah Idris
Kuala Kurau
Perak
18 April 2012.

No comments:

Post a Comment